08 november, 2023

Over the top Naples


We gaan bootjes kijken. 
Voor ons neus is van alles te zien, vooral in het weekend.


↑Mijn oom Jan noemde dit een borrelboot en die hebben wij er altijd in gehouden.


↕Ons hotel.


Het valt qua grootte best wel mee wat hier ligt, hoor.


↑En wij maar debatteren over bezuinigen op energie en de hoge benzineprijzen.


↕Je kunt het op de foto net niet zien, maar deze had vier motoren en kwam tanken.
Aan een slang had hij niet genoeg.


↓Hij lag voor deze reus en vroeg aan de pompbediende hoeveel er in de tank van deze reus kon. Het klonk alsof hij jaloers was.
Idiotie ten top. Maar ook zo kinderachtig.


↑Boten leggen aan voor lunch bij "The Dock."
Met meerdere Bloody Mary's achter de kiezen vertrekken ze luidruchtig.


Niemand kijkt er hier van op hoor.
Wij wel.
Ferrari's en Mc Larens zie ik in Rotterdam niet dagelijks.


De prijzen zijn hier ontploft.
In de supermarkt moest ik drie keer met mijn ogen knipperen, maar ik las het goed: tussen $4,50 en $6,- voor een volkoren brood.

Uit eten? Voor onder de $30,- voor een hoofdgerecht kun je nog terecht bij Mc.Donalds.

Ik wist voor $48,- een fles Montepulciano te bemachtigen. Het was de goedkoopste wijn op de kaart.
Ook kozen we de goedkoopste gerechten (geen desserts) bij deze Italiaan. Toch moest ik $158,- aftikken.


We waren in 2019 hier voor het laatst. Sinds Covid zijn de prijzen verdubbeld.
De tijden dat je met lege koffers kwam en met volle koffers vertrok behoren tot het verleden.
~~~~~~~

Geen opmerkingen: