Dat gebeurt in dit land - de VS - meer dan elders op de wereld. Iedereen kent het voorval van de omgevallen hete kop koffie wat Mc Donalds een forse claim opleverde.
Opvallend zijn de geneesmiddelen reclames. Nee, ik heb het niet over Advil of Tylenol. Dat is verleden tijd.
Als je naar the Golfchannel kijkt krijg je dit te zien: The way to play better golf - presented by Cialis.
Vreemd dat ik dan meteen aan de seksverslaafde Tiger denk?
Het gaat dus over prescription medication. De kijkers worden gek gemaakt door de pharmaceutische industrie. Ik vraag me serieus af wat erger is: dit of reclame voor drank en cigaretten.
Ask your doctor. Ask your doctor. Ask your doctor. Ask your doctor.
De artsen zullen dolgevraagd worden.
Maar nu even terug naar de kop van dit Vertelseltje: Indekken.
Het aanprijzen van het medicijn duurt hooguit tien seconden. Daarna volgt een opsomming van de bijwerkingen. Dat duurt zo'n dertig seconden. Lever, nieren, hart, huiduitslag, depressiviteit, misselijkheid, hoofdpijn - you name it - tot aan levensbedreigende bijwerkingen.
En dan eindigt het natuurlijk met:: Ask your doctor.
Die warnings zijn noodzakelijk om gedekt te zijn tegen eventuele claims, maar van de daadwerkelijke reclame blijft weinig over.
Ik deed een keukenkastje open en trof dit aan.
Dat deed de deur dicht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten