26 februari, 2010

Vliegend bloggen

...................................................................is wat ik nu doe op zo'n 35.000 feet.

We zijn op weg van Fort Myers naar Atlanta. Internetten via Gogo is een service van Delta Airlines die nog geen $10,- kost. Maar omdat het een korte vlucht is moet ik wel snel bloggen en is daar de kans dat ik fouten laat zitten.

Er waren toch wat rare zaken op het vliegveld die het vermelden waard zijn.
We werden als First Class passengers in de check in yourself rij gedreven. Manlief raakte meteen in paniek. "Hier betaal ik geen €2200,- voor." Klinkt arro, maar hij heeft gelijk.

Gelukkig snelde een grondstewardess ons te hulp.
Nou ja.............................
Na zes pogingen kwam eindelijk de boarding pass van P. tevoorschijn. Daar had zij dus ook problemen mee.

En heus, het gaat niet sneller - zeker niet als je bagage moet inchecken. Eer je de juiste labels hebt....
Het personeel loopt, door elkaar heen, namen te roepen en hoopt de juiste passagiers met de juiste bagage te vinden. Aan hun handen kleven meerdere kofferlabels.
Chaotisch is het zeker te noemen.

Toen de security.
Wij weten dat we kaal door het poortje moeten. Sieraden, broekriemen, portemonnees, schoenen - we kennen de procedure. Ontdoe je van alles waar metaal in zit. Ik draag zelfs een speciale bh, zonder beugel, wanneer ik vlieg.

Een stel Engelsen voor mij hielden de rij (op sokken) behoorlijk op. Ondanks het Frequent Flyer kaartje aan zijn koffertje, wist de man niet dat hij zijn laptop uit de tas moest halen. Althans dat wilde hij de beveiligingsmensen doen geloven.

Zijn echtgenote was behangen met zilver. Zij begon een uitgebreide discussie of dat af moest of niet.
"Take it all of, and that include your shoes, mam" waren de orders.

In plaats van uit de rij te stappen liet zij de beveiligingsman haar sieraden afdoen. Vervolgens moesten ook haar schoenen uit.
Ik ontplofte zowat en kon het niet nalaten te vragen:

"Are you so dumm, or am I so smart?"

2 opmerkingen:

Bert zei

Ik sta inderdaad ook vaak verbaasd over het getreuzel en geklungel bij security .... het lijkt wel of 99% van de mensen nog nooit gevlogen heeft, hetgeen me toch stug lijkt ....

Cheers uit Kaapstad

Ellen ten Bruggencate zei

Nou Bert, jij maakt in ieder geval veel frequent flyer miles. Veel plezier in Kaapstad.

Ellen