17 augustus, 2013

Witgoed

 
In de serie "P&E houden de economie draaiende" (premier Rutte zou mijn blogjes eigenlijk eens moeten lezen) was vandaag de witgoed verkoper aan de beurt.
Dat woord witgoed is inmiddels achterhaald. Onze nieuwste aanwinst is grijs of -zilverkleurig.
 
Wij kregen goede uitleg over de American fridge
 
Vervolgens gingen we naar het witgoed.
Wasmachines.
Ook hier uuuuuiiiiitleg. Maar na vier machines had ik mijn keuze al gemaakt.
 
De verkoper ratelde echter vrolijk verder.
Ik stond nog bij de door mij uitgekozen Siemens terwijl hij bij de vernuftige LG stond.
 
"Nee, nee - stopt u maar. Dit wordt 'm."
'Ja maar, deze.....'
"Nee, nee: ik hoef geen machine die aanvoelt of de was vuil is of niet."
'Ja maar, deze.....'
 
P., die in iedere winkel eerst op zoek gaat naar een stoel, genoot op afstand.
 
Toen wij bij hem aan tafel kwamen zitten om de koop definitief te maken verdween de glimlach.
De verkoper dacht blijkbaar dat dit onze eerste wasmachine was.
 
Het garantie-verhaal, dat hij tijdens de laatste bijscholing uit zijn hoofd had geleerd, moest eruit.
 
P. probeerde er een paar keer tussen te komen.
Tevergeefs.
 
Ik zag zijn gezicht steeds kwaaier worden.
En ja hoor.........
 
"Stop!! Ik zeg u - stop!!. Ik wil geen extra garantie. Ik ken uw verhaal en wil er niets meer van horen."
'Ja, maar - ik moet.....'
 
"Nee! U irriteert me. Dus stop nu. Wij kopen een wasmachine en een ijskast. That's it."
'Okee,' zei de verkoper.
 
En okee was het. No hard feelings.
 
BCC Middelburg is trouwens een prachtige winkel met scherp geprijsde artikelen en een uitstekende service.
 
P. had gelijk, maar toch had ik dit keer met de verkoper te doen.
 

Geen opmerkingen: