15 oktober, 2014

Centenkwestie (2)

 
Sinds het akkefietje bij Aldi - waar je onbruikbare centen in de maag gesplitst krijgt - pin ik daar alleen nog maar.
 
Ik ben veel alerter geworden.
 
Een paar dagen geleden heb ik een papiertje in mijn portemonnee gestopt.
 
Ik pin wanneer het bedrag naar boven wordt afgerond en ik betaal contant wanneer dat gunstig is.
Ja, ik weet het - een centenkwestie en ik hoef dat helemaal niet te doen.
Het is uit pure nieuwsgierigheid. Een uitdaging.
 
Lidl maakte het meteen makkelijk.
Volgens mij doen ze zichzelf in dit geval tekort.
 
Is dit geoorloofd vraag ik mij af.
Want stel dat het €6,88 was geweest en ik had willen pinnen?
 
In dat geval (en dat moment zal zeker een keer komen) zal er even een discussie aan de kassa ontstaan.
**********

Geen opmerkingen: