02 oktober, 2014

Rotterdam: wereldstad, marktstad

 



Rotterdam heeft weer een primeur.
Een staaltje van architectonisch vernuft.

Iedere keer als er een brug of gebouw bijkomt glunder ik van trots.

Vandaag schoten de tranen in mijn ogen.

De Markthal is werkelijk overweldigend prachtig.
Ik ben in het kwadraat trots op mijn stad en op deze aanwinst.

De locatie, direct naast station Blaak, is ideaal.
Het contrast met de Laurenskerk is perfect. De weerspiegeling van de omringende gebouwen is stunning.

Dat brengt ook drommen toeristen naar Rotterdam.
Ik hoorde alleen maar click click click......... op het plein.

Wie van lekker eten houdt en een goed gevulde beurs heeft kan hier naar hartelust winkelen.
Daarin schuilt tegelijkertijd ook mijn angst.
Hoe gaat het in januari?

Gelukkig zal de "gewone" markt geen concurrentie van de Markthal ondervinden.
Never nooit zal ik €15,- voor drie bossen gladiolen betalen.

Op zaterdag loop ik regelrecht op het stemgeluid van mijn bloemenman af:
"Vijf bos voor €2,50 - toe maar!!"


  Tweede filmpje


 
Van Dwaze Dagen was bij de Bijenkorf weinig te bekennen.
Fijn voor mij. Ik had in een half uur mijn boodschappenlijstje afgewerkt.
Rotterdam is een heerlijke winkelstad.
 

Geen opmerkingen: