01 februari, 2017

Vooronderstelling


Wanneer je "deugt" deug je niet.
Deugen is een nieuwe belediging.

"Laffe deugtwats, deugprogressieven, deuglaaf."
Ik vis de een na de ander uit de zwaar verontreinigde Twitterzee.

De een vindt dat ik deug, de ander zegt dat ik voor geen meter deug.
Ik kan er geen touw aan vastknopen.

De wereld is razend.
Op elkaar.

Er gebeuren dingen waar ik mij geen raad meer mee weet.
Ik mis mijn moeder. Ik wil haar om raad vragen.

Zij ging in het verzet.
Eerst Vrij Nederland en vervolgens Trouw.
Het verspreiden van het vrije woord. Verzet tegen onderdrukking.

Mijn moeder was niet links, noch rechts.
Ze wilde ook niets van de gereformeerde toon van Trouw weten.
Ze vocht voor vrijheid. Vrijheid voor iedereen.

Mensen bestoken elkaar momenteel met verwijten en vooroordelen.
Kritiek op Trump? Dan ben je links.
Iets goeds over Wilders? Dan ben je een racist.

Een conservatieve Amerikaanse heeft me op Facebook ontvriend.
U kunt wel raden waarom.

Op Twitter word ik geblokt zodra ik inhoudelijk ergens op inga.
Tja, dat is toch wel lastig........hup blok. Vergezeld door wat scheldwoorden natuurlijk.

Iedereen heeft de vrije meningsuiting hoog in het vaandel.
Maar die wappert allang niet meer.

Ik lees veel.
Van links naar rechts. Variatie is nodig om een goed beeld te krijgen.
FoxNews is gelieerd aan de Republikeinen, CNN houdt van de Democraten.
Hetzelfde geldt voor kranten en tijdschriften.

Iedere ontwikkeling, situatie beoordeel ik op zichzelf.
Kunt u mij dan in een hokje plaatsen?

Dan kunt u op 15 maart ook het rode potlood voor mij ter hand nemen.
Scheelt mij veel hoofdbrekens.

Geen opmerkingen: