21 juli, 2017

Royal Birkdale - vrijdag



Zoals iedere ochtend liep ik ook vandaag weer de hele baan.
Dit keer was ik niet in een uur rond.
2,5 uur duurde mijn ronde.

Ik moest bij de crossings vaak en lang wachten.
Soms op wel twee flights.
Ook had ik het vermoeden dat de borden verplaatst waren, dus morgen moet ik beslist de plattegrond weer meenemen.

Ik was op tijd op de achttiende om Joost te zien finishen.
Minder goed dan gisteren, maar hij heeft het weekend gehaald.

Loop even met me mee over de baan.
Er is genoeg te zien.


 Op de elfde had Jimmy Walker een enorme afzwaaier.
Zijn bal raakte de man die voor me stond. Die stortte niet ter aarde, maar dat Walker nauwelijks interesse toonde viel mij vies tegen.

"Heeft die man geen bal gekregen," vroeg P. later.
'Nou ja, hij heeft een dreun van een bal gekregen. Maar een kleine geste was er niet van Walker's kant.'



Morning beer en anderen slapen hun roes uit.


De tussenstand.
Eén van mijn favorieten: gentleman onder de Amerikanen - Matt Kuchar.




Toen er echt water uit die donkere wolken kwam was het tijd om hotelwaarts te gaan.
******

Geen opmerkingen: