22 juli, 2017

The Open, dag 3


Er lopen altijd bijzondere figuren rond op The Open.
Ze vallen graag op.


De paramedics hebben het druk.
Onze achterbuurman is lelijk gevallen en moest wat schaafwonden laten schoonmaken. Iets wat behoorlijk pijnlijk was, volgens hem.

Onze buurman/vriend Redge was in de badkuip/douche gevallen en had een diepe wond in zijn hand.
Het is iets waar ik altijd huiverig voor ben, die baddouches.

Maar goed, zij zitten met vijf man in een B&B, waar de hygiëne te wensen overlaat.
Vandaag is hij, op mijn aandringen, naar een dokter op de baan gegaan - die hem antibiotica heeft gegeven.
Die hand ziet er gevaarlijk dik uit.


Op mijn ronde, die ik dit keer niet af kon maken vanwege de enorme drukte, kwam ik weer de nodige vroege drinkers tegen.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat het bij de Gents veel drukker was dan bij de Ladies.



Ik was mijzelf de hele dag aan het aan -en uitkleden.


De eerste flight vertrok pas om 9.20 uur. De laatste tegen vieren. 
Maar toen waren wij al op weg naar Jacky.

Om 11 uur zaten alle tribunes vol.
Er was geen doorkomen aan, ook de tribune naast ons zat al snel vol.

Wij hebben gereserveerde plaatsen (zie rode pet vooraan) en bij ons blijft het redelijk leeg tot het spannend wordt.

Morgen voorzie ik grote problemen.
Hoe circa 50.000 mensen er (tegelijk) uit moeten.....ik durf er niet aan te denken.

Manchester en Liverpool zijn de twee dichtstbijzijnde grote steden.
Het openbaar vervoer gaat morgen staken.

Ik heb nog nooit zo'n drukke Open meegemaakt.
De rijen bij de tribunes zijn eindeloos.

Manlief heeft zich op de eerste tee gewaagd en was op tv.
Ik ben na mijn mislukte wandeling in de zon op de 18e gaan zitten.


Speciaal voor zoonlief een paar foto's van grote "twin brother."
******

Geen opmerkingen: