11 juli, 2017

Weer voor cultuur


Het was geen wandelweer.
Toen we uit het hotel vertrokken miezerde het en met korte tussenpozen bleef het dat de hele dag doen.

Geen heldere foto's helaas.

Bij de jagerswinkel in Leyburn, waar manlief vorig jaar een geweldige jas kocht, zocht ik een regenbroek uit.
Voor "The Open."

Mijn oude broek blijft niet meer op mijn heupen hangen. Die heb ik niet meer, en ook geen billen.
Nou ja, ik heb ze nog wel, maar ze zijn van maat 48 naar maat 42 geslonken.

P. wilde mij ook in een Gore-Tex jas hijsen, maar ik ben zo gehecht aan mijn "St. Andrews Pro-Quip" jack, ook al is die veel en veel te groot.
Dat jack draag ik alleen tijdens "The Open."

Daarna gingen we naar Richmond.

Richmond is net als Leyburn een market town.
Dat betekent: gezellige middenstand. Geen ketens als Kruidvat of Blokker, maar lokale ondernemers en leuke horecagelegenheden.

Met de (ouderwetse) blauwe parkeerkaart mochten we twee uur op de markt staan.
Dat was meer dan genoeg om het kasteel te bezoeken.

Na het 12e eeuwse kasteel en museum was het beurt aan Easby Abbey en het wonderschone St. Agatha kerkje


Bijzonder en verrassend.
We sloten het bezoek af met een wandeling langs de rivier.

Ik heb weer veel te veel foto's geschoten. Dat krijg je als je onder de indruk raakt van historische pareltjes als deze.

Bij deze nog één keer een korte uitleg over waar de informatie/omschrijving bij (sommige) foto's te vinden is.

Click de link van het fotoalbum aan.

Tik vervolgens op de individuele foto die u wilt zien.
Rechtsboven verschijnt (korte tijd) i.
Tik daarop en de tekst staat rechts van de foto.

Vandaag dus kwalitatief geen hoogstandjes, maar deze vind ik zelf de leukste:


Geen opmerkingen: