26 juli, 2017

Vis


Uitslapen: ik wist niet of we het nog konden.
Vanmorgen lukte het in ieder geval.

Het regende.
P. kon dankzij de opgebouwde moeheid van vorige week maar liefst 14 uur slapen.

Na een heerlijk ontbijt klaarde het op en dachten wij een mooie tochtje te maken.
Helaas....na Barr kwamen we in een oneindig natte wolk terecht en dus besloten terug te keren.



Terug bij de kust, waar het droog was.
Naar een leeg strand, zonder restricties.

Geen parkeermeters.
Geen verbod voor honden.

En dat in het hoogseizoen.
Hoe is het nu in Haamstede of Zoutelande?


Niets zo heerlijk dan poepen op een leeg strand.
Jacky doet dat niet graag met grassprieten in haar kont. 


Girvan is een vissersdorp.
Maar een viswinkel??

No way.
Genoeg fish and chips take aways.

Maar een kersvers tongetje?

Alles gaat naar de fabriek in Ayr, zo wisten de vissers op de onderste foto mij te vertellen.
Verse verkoop is niet rendabel hier.

Daar kon ik mij wel wat bij voorstellen, toen ik nog eens naar het lege strand keek.


Maar ook in de vakantie roepen bepaalde plichtplegingen.
Een Nederlands wasje dat wappert in de Schotse wind.

Zoiets simpels kan mij heel blij maken.
*****

Geen opmerkingen: