18 december, 2017

En toen ging het licht uit


Deze lamp hebben we twee jaar geleden in de uitverkoop gekocht.
Er zitten spaarlampen in.

Terwijl ik gespannen de zijnaden van een broek aan het stikken ben knapt er een lamp.
PATS!!
Ik schrik me kapot.
Op de grond liggen plastic scherven.

Ik ruim het op en ga verder met mijn broek.
Weer PATS!
Ook de tweede lamp knalt uit elkaar.

Het begint mij te heet boven mijn hoofd te worden. Ik trek de stekker eruit en met veel moeite (de lampen verpulveren in mijn handen) weet ik ze te ontkoppelen.

De volgende dag gaat P. nieuwe lampen kopen.
"Neen mijnheer, dat is jammer. Die zijn niet meer te koop. Tegenwoordig is het alleen maar LED wat de klok slaat."

Er wordt nog één spaarlamp gevonden in het magazijn, die net onder een tientje moet kosten.
Ook op internet heb ik geen succes.
Ja, wellicht bij Bol.com - maar razend duur.

De lamp is inmiddels naar het grof vuil verhuisd en vervangen door twee nieuwe Ikea aankopen.


Wat ben ik blij met mijn gehamsterde voorraad ouderwetse peertjes.

Spaar en LED.....ik vind het pet.
*****

Geen opmerkingen: