06 december, 2017

Gedoe


Laat ik dit blogje zo maar noemen: gedoe.
Ik weet niet waar ik het over moet hebben. Het nieuws haalt zichzelf iedere seconde van de dag in.

Even terug naar een week geleden.
Ik kreeg de New York Times aangeboden in het vliegtuig.

Tussen het hoofdgerecht (lam met doorgekookte groente) en de overheerlijke dessert kar vielen mij twee nieuwsfeiten op.

Natuurlijk hadden ze beiden met Trump te maken.

NBC's Jimmy Fallon (de opvolger van de rechtse Jay Leno) verliest kijkers omdat hij zich als een puber blijft gedragen.
De Amerikaanse kijker is de flauwe grappen spuugzat en schakelt om 23 uur over naar de keiharde aanvallen op Donald Trump door CBS' Stephen Colbert (opvolger van Democraat David Letterman)


Ooit was hij presidentskandidaat. Met de keuze van Sarah Palin als vice-president verspeelde hij zijn kansen.
Maar McCain wordt door vriend en vijand nog steeds serieus genomen.
Ik schrok van deze foto. McCain heeft een kwaadaardige tumor in zijn hoofd.

Nu hij het gevecht met zijn ziekte is aangegaan lijkt hij dat andere gevecht, tegen Donald Trump, te laten varen.
Hij stemde voor de tax bill en dat werd hem niet in dank afgenomen.


Ook veel woede om deze tweet. Inmiddels zit hij over de drie miljoen.


Eenmaal thuis vielen we middenin die verdomde pietendiscussie.
Een half miljoen kostte die demonstratie in Dokkum de belastingbetaler.

Ik ben het niet met alles in deze column eens, maar dat we inmiddels in een omgekeerde wereld leven lijkt me evident.

En dus moest er serieus gesproken worden aan de de tafel van DWDD.
Het ging over verzuiling.
Hoe verder?
Hoe lossen we dit op?

Juist ja, oeverloos gezwam. Goed bedoeld natuurlijk.
Maar er werd even over het hoofd gezien dat dit geen Nederlands probleem is.

Paul Witteman, die dacht zijn mening over Pim Fortuyn kracht bij te moeten zetten door diens stem heel slecht te imiteren, draagt in ieder geval hard bij aan die verzuiling.

Zes mensen die (door mij betaalde) zendtijd krijgen om hun mening te mogen spuien, maar niet naar elkaar luisteren.
Wat schiet ik daar in vredesnaam mee op????
*****

Geen opmerkingen: