20 juni, 2020

De angsten van Jacky



Time out, beste lezers. 
We hebben drie dagen bezoek van Mop en zijn ouders.
Dat is heerlijk, maar het vreet energie. Het mannetje geniet intens, maar weet soms ook een keel op te zetten wanneer het hem niet zint.

Ik moet dan echt al mijn improvisatietalent aanspreken.
Het zijn momenten dat hij het braaf zijn zat is en dat begrijp ik heel goed. Maar wij zijn ook de mensen die geïrriteerd raken wanneer we kinderen herrie horen maken, daardoor voel ik mij soort van schuldig.

Het is heerlijk om de hele dag met hem bezig te zijn.
In de boot, in het badje, eten, drinken, staand leren plassen, voetballen met opa, lezen, tekenen, stickers plakken, koetjes kijken (beetje eng), lachen als oma onhandig doet, bij iedere voorbijganger die ik begroet vragen wie was dat?, zijn dankbaarheid tonen met dat was leuk, oma - dat was lekker, oma.........
Kortom, het vreet -en geeft energie.

Maar nu even over die andere lieveling, Jacky.

Ik heb vaak over Jacky's angsten geschreven. 

Het is een schrikachtig hondje die voor een mug of vlieg onder ons bed kruipt.
Vaak hebben wij niets in de gaten, maar verraadt het gedrag van ons hondje dat er een insekt in de buurt is.
Op de foto boven (van vorige week) ligt ze met haar kop onder een kussen, zodat ze maar geen gezoem hoort.

Ik verzeker u, hier wemelt het van de vliegen en muggen (ik zou hier zomers niet willen staan).

Drie dagen geleden heeft ze ons een nacht wakker gehouden.
Wij konden niets bespeuren. Ik had extra gespoten voordat we naar bed ging.
Jacky bleef van bed naar bed lopen, maar wilde noch bij P. noch bij mij langer dan twee minuten liggen.
Vreselijk om haar zo wanhopig angstig te zien. Die wanhopigheid sprong over van hond op baas.

De volgende ochtend zat er inderdaad een vlieg op een gordijn.
Maar toen had ik al contact met de dierenarts gehad en besloten we diens advies op te volgens.

Jacky krijgt nu twee voedingssupplementen die haar minder angstig moeten maken.
Voorwaarde van ons was dat het geen medicijn mocht zijn en dat ze er niet duf van mocht worden.

Wij hebben het idee dat het helpt.
Alles om haar van die fobie af te helpen, en het is 100% natuurlijk.

 

Geen opmerkingen: