06 juni, 2020

Met wind van voor, achter en opzij. Met regen van boven



We hebben een paar natte en ontstuimige dagen achter de rug.
Gelukkig geen modderpoel om de caravan. Sterker nog, er is nergens meer een plas te bekennen en dat terwijl het echt gehoosd heeft.

Mijn droogmolen mocht ik even in de schuur van de boerin zetten.

De weergoden konden ons niet tegenhouden. We gingen op pad, ondermeer naar de boer in Oudega voor die overheerlijke eieren en jam.

Maar eerst goedkoop tanken. Manlief vond de plastic handschoenen erg handig, maar vergat ze aan te doen toen hij ging pinnen.


↑Op de Fluessen spookt het altijd, maar nu een paar graden erger.


↑Onderduikouders van onder ander Frits Barend.
 

 


Vandaag: 13℃ - windkracht 4/5 - geen regen.
Prima doorstapweer.

Eigenlijk wilde ik deze weg tussen St. Nicolaasga en Langweer aflopen, maar je hoeft geen bomenkenner te zijn om te zien dat dit eiken zijn. Een paar weken geleden zagen wij bomendokters een onderzoek doen naar de eikenprocessierups.

Neem geen risico's El.

Verderop zette hij me bij een zijweg (naar Boornzwaag) uit de auto.



↑17e eeuwse Nederlandse schilder?
Nee, mijn 21ste eeuwse smartphone.

 
 
 
 
 

↑ Bijna "thuis."


↑De mooiste boeketten staan langs de kant van de boerenwegen.
↓Een eenzame surfer speelde met de wind.

 

En Jacky had het veld voor zichzelf en maakte daar op haar speelse manier gebruik van.
*****

Geen opmerkingen: