16 oktober, 2020

De minderheid overschreeuwt de meerderheid


Zoals het ook in de zwartepietendiscussie ging, zo verloopt het nu ook met Corona-strijd.
Een opstandige minderheid eist alle aandacht op.

Relschoppers, die agressief en bedreigend te werk gaan.
Ze blokkeren de democratie en proberen de rechtstaat aan het wankelen te brengen.
Ik vraag me af of deze opruiers een baan hebben. Wie betaalt hen?

Nu naar mijn kleine wereldje.
Iedere dag begeef ik mij gemaskerd op straat.
Er is altijd wel een boodschapje te doen.

Ik koop inderdaad lokaal. De Kralingse middenstand heeft in het begin van het jaar adequaat gereageerd op de pandemie en bezorgt ook aan huis.

Maar ik vergeet wel eens wat.


Tot mijn grote genoegen zie ik sinds dinsdag steeds meer mondkapjes op straat.

Mijn buurt-Coop vraagt klanten er een te dragen en biedt ze zelfs aan.
Top!!

Maar helaas....
En dus probeerde ik het....

Terwijl ik nonchalant langs de groentebak liep zag ik een man binnenkomen die achteloos een mandje pakte en doorliep.

"U kunt een mondkapje pakken hoor. Geweldig dat ze die service verlenen, vindt U niet?"

Hij keek me verbaasd aan maar protesteerde niet.
Ik zag hem naar de deur lopen die volgeplakt is met regels en verzoeken. Toen pakte hij inderdaad een mondkapje.

Ik stak lachend mijn duim op. Hij stak zwijgend, maar duidelijk ontstemd, zijn duim op.

Nadat ik klaar was bij de kassa zag ik hem achterin de rij staan.

Teleurgesteld verliet ik de winkel.
*****

Geen opmerkingen: