28 oktober, 2020

Hou je hoofd erbij, El!!


Online bestellen.

Het gaat bijna altijd goed. 

Maar ik moet er ook vaak achteraan wanneer er een bestelling niet geleverd wordt.
Dat vergt veel geduld. In de meeste gevallen lost de webshop het op.
Toch word ik te vaak van het kastje naar de muur gestuurd - althans dat proberen ze.

Bol.com: "Neemt u maar contact op met de leverancier."
Leverancier: "U moet echt bij Bol.com zijn."


Afgelopen week ging het nooit goed.

↕Deze, via Bol.com, lopende bestelling liep het toch echt de spuigaten uit.

Het zou vrijdag geleverd worden door DHL, waar we al eerder gedonder mee hadden.  
Wij waren/zijn 24/7 thuis en zeer alert wanneer we een bestelling verwacht wordt.

Gewoon helemaat niet op het adres geweest.
Geen bel. Geen berichtje. Niks.

En nu, vrijdag, kreeg manlief om 16.57 uur een email dat DHL tevergeefs een pakje had proberen af te geven om 16.56 uur.
Dan voel je je echt belazerd.

Ik heb ze meteen gebeld.
De dame, die mijn boze stem aanhoorde, ving de klacht heel goed op moet ik eerlijk zeggen.
Er werden excuses gemaakt. Ze zou direct een klacht indienen bij de betreffende bezorgdienst en de bestelling zou maandag gebracht worden.

We ontvingen meteen een bevestiging, maar het knaagde het hele weekend.

Inderdaad belde de bezorger maandag op de gemelde tijd beneden aan.
>DHL weigert (als enige) in een flatgebouw de pakjes tot de voordeur te brengen en zet ze in de lift.<

"Bent u vrijdag ook geweest," vroeg ik door de intercom.
Aan zijn stem kon ik horen dat hij van de klacht op de hoogte was. 
Hij antwoordde razendsnel:

"Ik was vrij en ik wens u een goede dag."


↑Ook op de bestelling van Ikea zaten we de hele donderdag te wachten.
Geen track en trace. Geen e-mail dat de bestelling wel of niet bezorgd werd.
Niks. Noppes.

Een dag later belde ik Ikea.
Het werd uitgezocht. 
Ik werd in de wacht gezet.
"Sorry voor de lange wachttijd, maar uw bestelling is zoek."
"Huh? Zoek?"
"Ja zoek. En die geurkaarsen zijn ook niet te leveren."
"Doe dan maar een ander geurtje. Wanneer wordt het geleverd?" 
"Volgende week vrijdag."

En toen ontving ik e-mails waar ik niks van begreep.
Een creditnota van de mislukte bestelling, gevolgd door een debetnota van de nieuwe bestelling.

↓Van deze club ontving ik een e-mail met een kortingscode.


Ik moest cranberry capsules en magnesium hebben, dus die bestelde ik.

Het invoeren van de code ging goed. 

Maar nadat ik betaald had verscheen de oorspronkelijke prijs.
Weer voelde ik mij gigantisch belazerd.

Ik belde Vitaminstore.
Dit keer was de klantenservice niet zo vriendelijk, maar ze kon er niet omheen - ik had de code goed ingevoerd.

"Geen idee hoe dat kan." 
Maar excuses bleven uit.

"Het wordt teruggestort."

Hoe gaan anderen hiermee om (drie keer in één week)???


Mocht u zich dus afvragen waar ik deze week mee bezig ben geweest......
*****

Geen opmerkingen: