18 november, 2020

Ik ben het zat


Ik ben het zat omdat ik een hele dag aan telefoon heb gezeten met klantenservices.
Ook moest ik e-mailtjes voor manlief versturen en zijn digitale problemen oplossen, wat nooit geruisloos gaat.
 
We hebben plannen.
Keuken en badkamer zijn aan renovatie toe. De aannemer wil graag bouwtekeningen.
Ik belde de gemeente.

"Neen, mevrouw. Die zijn aan te vragen bij het stadsarchief. Maar ik geloof dat die gesloten is."

Wat ik niet wist: het stadsarchief valt in de categorie dierentuin, museum e.d. en was dus gesloten.
Toch kreeg ik ze gisteren te pakken.

Een aardige mijnheer vertelde dat, mocht de persconferentie van Rutte/De Jonge goed uitvallen, ze maandag weer opengingen.

"U kunt morgen op de site een afspraak maken."

Dat kon inderdaad, maar pas voor 4 januari. Dus belde ik weer en kreeg een andere aardige mijnheer.

"Nee, de site hapert nog wat. Probeert u het vanmiddag nogmaals."

Even later kwam daar nog eens een aardige e-mail overheen met excuus.

Inderdaad lukte het vanmiddag wel.

>>> Even over de persconferentie.
Die was voor ons oudjes duidelijk. 

Op een paar kleine openingen -en restricties na blijf alles hetzelfde tot in ieder geval half januari. Mocht het extreem goed gaan dan worden de regels wellicht half december herzien.
Wat denk je ?!: vraagt een van de journalisten "gelden deze regels tot half januari??"
Dan foeter ik de spetters tegen het beeldscherm.

En de late night shows begonnen zoals altijd na een Corona-update met: wat betekent dit voor.... 
Dat doen ze al negen maanden. Je zou er een kind van krijgen.

Zappen, want ook die Michiel Vos komt mij de strot uit.

Waarom is die man nog in Nederland?
Wie betaalt dat?
Zeker niet zijn schoonmoeder Pelosie, waar hij zo mee te koop loopt.
Want als hij die schoonmoeder niet had, dan hadden wij nooit van Michiel Vos gehoord.
NPO en RTL hebben correspondenten in de VS??<<<

De YouFone website had kuren. De klantenservice was onbereikbaar.
Ik stelde mijn vraag online maar kreeg daar alleen een bevestiging van.

Vandaag lukte het ze, na vijftien minuten, aan de telefoon te krijgen.

Albert Heijn bracht de boodschappen.
Dat is altijd een haastklus want ik wil dat ze de kratten meenemen.
Het bedrag dat ik moest afrekenen vond ik vreemd hoog, maar hij was weg voor ik er erg in had.

Toen belde de intercom:
"Mijn collega komt nog wat nabrengen."

"Zijn die wel betaald?"

Ik meende ja te horen, maar achteraf bleek dat manlief toch moest betalen.

Dus wederom aan de bel: nu met de klantenservice van Albert Heijn.
Ze hebben het liefst dat je terugbelt (was ook bij YouFone het geval) vanwege de drukte, maar verkoos te wachten.

Uiteindelijk.................
Blablabla.......een lastig verhaal, maar het kwam erop neer dat de bezorger een ingewikkelde aftrektruc had uitgehaald die mij inderdaad €8,- extra had gekost.

"Stort u dat terug?"

"Nee, dat wordt verrekend bij een volgende bestelling. U moet dat zelf doen."

Nou zit ik meerdere keren per dag op de website van AH om een bestelmoment te vinden, wat echt heel lastig is.
Dat die site er regelmatig uitligt verbaast mij niet.

Veel liever bestel ik bij de makkelijk bereikbare Coop.
Bezorgers met mondkapjes brengen op tijd en ze zijn geduldig en behulpzaam. 

Of ik volgende week een bezorgmoment bij AH kan vinden is nog maar de vraag. Vandaag moest ik €3,95 bezorgkosten betalen.
Bij Coop was het gratis.

Nou ja - het houdt mij van de straat.
*****

Geen opmerkingen: