20 november, 2020

The Crown 4


Iedereen is laaiend enthousiast, dus ik begeef me op glad ijs.

Wij kijken ook, met veel plezier.

Ik ben dol op kostuumdrama en ook in deze serie kom ik ogen tekort om de details goed op te nemen (zoals de muis in aflevering drie).

Serie 1 en 2 blijven favoriet, vooral vanwege de cast.

Deze vierde serie vind ik mooi - maar niet goed. 

De feiten zijn erg verdraaid - zoals ook in de vorige series - maar de fanatieke aanbidders van deze serie zullen dat niet willen zien.
Als makers wil je geen claims aan je broek krijgen en dus plak je er het etiket fictie op.
Maar juist daar wringt de schoen. 

Koningin Elisabeth die een stervende Winston Churchill op zijn voorhoofd kust?

In deze serie draait fictie vaak uit op overdrijving.

Ik vind Thatcher bijna karikaturaal.
Zoals ze loopt.........fantastisch. Maar ze kan beter niet haar mond opendoen.

Op de honden na komt iedereen bij mij uiterst onsympathiek of irritant over.

Het beeld van een (in mijn ogen) eenzame koningin die geheel in harmonie is met haar positie en situatie vind ik goed neergezet. 

Mocht u geen genoeg van de Britse royals krijgen, dan is dit wellicht een goede tip. 

The Windsors (ook Netflix)

Geen opmerkingen: