26 november, 2020

L'histoire se répète


Waarom niet de geschiedenis herhaalt zich??

Nou dat kan ik uitleggen.

Thierry Baudet, de man die het Nederlands (erfgoed) wil beschermen onderbrak minister Grapperhaus tijdens een debat in maart van dit jaar. Grapperhaus had hem aangesproken met Bodet.

"Mijn naam is Baudet, waarbij je de t niet uitspreekt."

Ik moest meteen aan Mrs. Bucket denken. 
Sindsdien heb ik het binnenshuis over Tieri Bodet. Maar dit terzijde.

****

Thierry Baudet leek ten onder te gaan. Hij trok zich terug uit...... ja uit wat eigenlijk?
Maar gisteren kwam hij toch terug op zijn beslissing.

Na jaren gedoe over FVD gaan de oogluiken bij een aantal "prominenten" (ik ken ze niet hoor!) open.

Ze willen Baudet niet meer. Hij moet geroyeerd worden.

Zet de beerput maar open. Het riool lekt appberichten, interne vergaderingen en brieven.
Waarom nu blijft voor mij onduidelijk.

"Baantjesjager." 
Maar wat was hij blij met ze toen hij zetels in Provinciale Staten, het Europees Parlement en de Eerste Kamer moest vullen.

Trial by media, noemde Baudet het maandag nog.
Maar kijk eens hoe hard hij die media nu nodig heeft.

Inmiddels schijnt ↓ de deur voor hem gesloten te zijn, maar heeft hij wel alle wachtwoorden en e-mailadressen van de leden.

Toen ik deze showvertoning zag sprong mij een ding meteen in het oog:
geen mondkapjes en geen anderhalve meter.
Past bij Baudet die Corona niet serieus neemt.

Het laatste nieuws is dat hij FVD als de zijne ziet en dat de "baantjesjagers" maar een eigen partij moeten oprichten.

Zou hij zich realiseren dat er een nieuwe lichting "baantjesjagers" staat te popelen om de hiaten op te vullen?


Ik hoorde van Baudet voor het eerst bij Powned - een zender die ik vanaf het eerste begin (ook financieel) een warm hart toedroeg.
Hij zat bijna wekelijks aan tafel bij Studio Powned met o.a. Annabel Nanninga en Dilan Yezilgoz. Voor alledrie was het een springplank naar de politiek.


De Tweede Kamerverkiezingen van 2017 pakte referendum-pleitbezorger Baudet serieus goed aan.

Forum voor Democratie kreeg twee zetels in het huis der democratie. Je zou toch denken dat hij daar trots op kon zijn.

Integendeel. Hij liet zich regelmatig laatdunkend uit over het parlement en was er meer niet dan wel.

Trots was hij op zijn groeiende partij.

Thierry Baudet wil de grote partijleider zijn, inclusief een jongerenpartij.  
Hij wil geadoreerd worden.
Zijn overdreven intellectualisme heeft iets engs.
Alles heeft iets engs.

De jeugdige (liefst intelligente) aanhang ontmoet(te) elkaar tijdens zomerkampen.
En dit?

Op 31 oktober organiseert de jongerenorganisatie van Forum voor Democratie een zangmiddag in Utrecht, waar Nederlandse liederen ten gehore zullen worden gebracht. De timing is opmerkelijk: Nederland kampt met een tweede coronagolf. Volgens het RIVM leidt zingen tot meer besmettingen.

Toen ik Thierry Baudet en Joost Eerdmans samen zag tijdens de uitreiking van de Pim Fortuynprijs aan Ebru Umar wist ik dat ik niet meer op Leefbaar zou stemmen. 
Joost Eerdmans was van grote waarde voor het bestuur van mijn geliefde stad. Zijn stap naar FVD deed mij verdriet. 
Hij had, na de val van de LPF, beter moeten weten. 

Ik vraag me af of hij dat nu zelf ook niet zo voelt.
*****

Geen opmerkingen: