30 november, 2020

Misschien heb ik makkelijk praten


Vrijdag wilde ik ineens een kerstboom.

Manlief verklaarde me voor gek: "wie gaat er nou op vrijdag..."
"Okee," viel ik hem in de reden. "Dan ga ik alleen."

Het was lunchtijd. Altijd een goed moment.
Op het parkeerterrein van Zwinkels stonden vijf auto's.

Razendsnel koos ik, met hulp van de baas, twee boompjes uit die hij keurig in de Peu legde.

Ik wil gezelligheid in huis en dat bieden versierde kerstbomen.

De cijfers van de besmettingen fluctueren. 
Positieve berichten worden de volgende dag weer afgestraft. Er is geen pijl op te trekken.

Enige verruiming van de regels zie ik niet gebeuren. Het wordt een kerst in besloten kring.

In ons geval is dat geen probleem.
Wij vieren alleen kerstavond met zoonlief en zijn gezinnetje. De andere dagen zijn we samen, iets wat we al jaren zo doen.

Ik maak lekkere hapjes en we drinken mooie wijnen.
De televisie heeft altijd iets leuks/moois te bieden en Jacky moet uitgelaten worden.

In feite verandert er voor ons niet veel, behalve dat ik alle voorbereidingen zoals boodschappen veel vroeger doe dan andere jaren.

Godzijdank kreeg ik vorige week positief bericht van AH's bezorgbundel.

Maar de ontevredenheid in het land groeit. Het aantal besmettingen (vorige week 37.000) daalt niet significant.
Dat kan maar één ding betekenen: de regels worden niet naar behoren nageleefd. 
Simple as that, zou ik zeggen.

Nou, blijkbaar niet - na negen maanden.

De regering en het RIVM krijgen overal de schuld van. Nederlanders willen op vakantie, uiteten, naar pretparken, shoppen, feesten......

Youp wil theehonderd toeschouwers in Carré, wat dan weer verontwaardiging oproept bij collega's.
En zo gaat het maar door.

Ja, het is jammer. Maar het is niet onoverkomelijk.
Gebruik je fantasie en maak er wat van.

Mensen die normaliter een hekel hebben aan "kerstverplichtingen met de familie" willen nu ineens aan tafel met ouders, zussen, broers, neefje en nichtjes.

Realiseren mensen zich wel dat zorgverleners snakken naar een intieme kerst met hun gezin?!

Blijkbaar niet. Wat eens te meer aangeeft hoe verwend en egoïstisch onze maatschappij geworden is.

Wij hebben dit weekend files voor de deur gehad. De koopgekte was toegeslagen.
Ik wist niet wat ik zag.
Wat een stupiditeit!

Morgen gaat de mondkapjesplicht in!!
Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen: