31 augustus, 2021

Bergheim e.o


We dronken zondagavond als apéritif een wel heel lekkere cremant.
Restaurants doen goede zaken met lokale wijnboeren.
Het is verstikkend, zoveel wijn als hier verbouwd -en verkocht wordt.

Als we iets lekkers drinken vraag ik altijd bij wie we die wijn kunnen kopen.

Dat gold dus ook voor die overheerlijke cremant.
Gisteren kochten we het een en ander bij de gebroeders Bott, geen kleine jongens.

Ze leveren o.a. aan Henri Bloem in Nederland.

Wat een prachtige, aantrekkelijke winkel!!


↓ 's Middags dachten we een terrasje te pakken in ons Anton Pieck-achtige Bergheim.
Dit is een beeldschoon plaatsje waar de middenstand ingedut lijkt te zijn.


↑ Een ladder voor de kat, dat had ik echt nog nooit gezien.


"Hallo, waar is iedereen?????"


↑ Van dit dus.
In Nederland gaan de horeco's in november pas met vakantie.
Hier dus middenin het seizoen. En maar klagen.........


We zitten hier in het Duits sprekende deel.
Ik had vreselijk mijn best gedaan op een Franse e-mail en kreeg in het Duits antwoord.😊


En toch hou ik van Bergheim.
*******

Geen opmerkingen: