12 juli, 2022

Snowhill Manor en Winchcombe


↓Toerend in de omgeving van Broadway.
Op weg naar Snowhill Manor kwamen we, aan de rand van Broadway, langs dit beeldige, heel oude kerkje.


Church of St. Aldhelm and St Eadburgha,_Broadway, oftewel the old church of Broadway.


↑De versiering voor het jubileum van the queen hing er nog. 


Snowshill Manor, laat 16e eeuws huis dat in 1919 door de excentrieke Charles Wade verbouwd werd voor zijn verzameling ik weet niet wat.

Hij trouwde op latere leeftijd en had geen kinderen. Derhalve schonk hij het in 1960 aan de National Trust.


Hij woonde in de cottage naast dit huis.
Deze weirdo verzamelde echt alles. Van spijkers tot skeletten.
Maar volgens de vrijwilligers van de NT moest het allemaal van goede kwaliteit zijn.

Struin maar even met mij mee. Echt, dit is misschien 1/100 van wat er stond, lag en hing.


Het duizelde mij.
"Wat moet je ermee," zou mijn moeder zeggen.


Nee, dit is niet zijn slaapkamer. Dit huis bevatte alleen zijn verzameling.
↓Even ademhalen.


↕Wade's cottage.


De tuinen zijn prachtig.


↓Op weg naar Winchcombe


↑The famous grouse



↓Winchcombe is een beetje saai.


Hofjes.


Winchcombe Abbey oftewel St. Peter's Church.
Prachtige gebrandschilderde ramen.


Het is altijd een gezellige rommel in die Engelse kerk. Een goed teken.
Actieve gemeente.


Ik nam voor Jacky een lekkertje mee. Ze zat braaf met het baasje op mij te wachten bij de auto.
Laatste dag in dit deel van de Cotswolds.

Morgen een uur verder richting het westen, maar nog steeds Gloucestershire.

Geen opmerkingen: