27 april, 2024

De terugreis na twee i.p.v negen weken



Een week geleden zaten we in de Bourgogne. Vanmorgen om 9.15 uur reden we weg uit Uzès - op weg naar de Bourgogne.

De auto is tot de nok toe gepakt. Het flessenrekje moest ik achterlaten.
Toen ik de caravan leegplunderde dacht ik alleen maar aan die deur die manlief in bedwang trachtte te houden. Ik moest snel handelen en heb alle kastjes leeggehaald, niet wetende wanneer we weer in de caravan zouden kunnen.

Maar gisteren kreeg ik buikpijn toen ik zag wat er allemaal in de Hyundai moest.
Het is gelukt: ieder gaatje is gevuld met een schoen, een slipper, een fles, een jas...


Rhône


Tussen Uzès en Lyon was het verbazingwekkend druk.

Bij Lyon was het niet te doen. En dan is het nog maar april.
Pas na Lyon kon manlief zijn voet op het gaspedaal zetten.


Na vier uur arriveerden we in Tournus, waar we twee weken geleden de prachtige Abdij bezochten.
Het is hier leuk, met een gezellige winkelstraat en een paar goede restaurants.
Dat was mede de reden dat we hier nog twee nachten wilden verblijven.


Terwijl manlief, moe van de rit, een dutje deed gingen Jacky en ik het stadje in.
Loop gezellig mee!


↕Saône


'l Abbaye


↕Parkje tussen ons hotel en het restaurant waar we vanavond weer gaan eten.



Ons hotel.


↑Brasserie, waar we morgen weer eten.
↓De bar, voor de snelle hap.


Het is hier fijn.
****

Geen opmerkingen: