16 april, 2024

Perfecte camping, maar weer geen wifi


(Ik zit weer in de receptie omdat er nergens wifi is. Ja, in de bar - maar die is tot vrijdag dicht)

Vanmorgen kwamen we, zoals ik met de Nederlandse kasteelheer/eigenaar had afgesproken, ruim voor de gebruikelijke aankomsttijd op deze giga kasteelcamping in Gigny-sur-SaƓne aan.

De ontvangst was niet al te vriendelijk. “Treize heures” zei de madame in de receptie. Ik legde vriendelijk uit dat mijnheer Engel mij een e-mail had gestuurd waarin hij toestemming had gegeven dat we vroeg mochten komen. Het is tenslotte nog voorseizoen.

Ze zei dat onze plaats waarschijnlijk nog bezet was. Dat bleek onzin. We konden uit tig plaatsen kiezen.

Wifi is in de bar, dus daar keken we even alvorens de enorme camping te betreden. Ook hier werden we direct weggebonjourd.

Maar de luxe hardstanding plek is uitstekend met onze eigen buitenkraan en afvoerput.

We stonden binnen no time.

Het weer houdt zich vooralsnog goed. Fris maar droog en dat is voor kampeerders het belangrijkste.

Na de koffie stapten we in de auto en gingen toeren. We zitten nu in het zuidelijke deel van de Bourgogne, waar ik mij weinig van had voorgesteld – maar het is prachtig.

Ik maak er weinig woorden aan vuil, maar destemeer foto's.

Toer maar met ons mee.


Een beeldig gerestaureerd buurtschap: LANCHARRE geheten.


BRANCION


Ja hoor, nog meer trappen.
Ik kan het niet weerstaan: nieuwsgierigheid.


Not my cup of tea, maar ik heb het volbracht.
Voel nu wel mijn benen.

Mooie dag.
*****

Geen opmerkingen: