01 april, 2024

Het Zwin


We kwamen woensdag met Tutti in Cadzand aan en logeerden twee nachten dit (qua prijs) luxe hotel direct aan zee.

In hotel De Schelde logeerden we bijna twee jaar geleden (aan het einde van de pandemie). Ook toen hadden we een luxe suite. Het was goed.

Dit keer was het een stuk minder. Ik moest vragen om twee single dekbedden want wat er op het bed lag was veel te kort aan de zijkanten. Een van ons was de blote pineut.

Tutti kwam niet in slaap vanwege een veel te dik kussen. Dat vonden wij ook.
Toen de receptioniste twee single dekbedden kwam brengen heb ik er een opgevouwen en onder zijn hoofd gelegd.
Dat ging gelukkig goed.

Manlief haalde voor zichzelf een klein kussentje uit de auto. Ik had gelukkig mijn eigen kussen meegenomen.

Mag ik klagen wanneer ik €695,- neertelde?!

De badkamer oogde zeer luxe, maar ik heb liever twee wastafels met een douche i.p.v andersom.
Nergens haakjes om badjassen aan op te hangen.
Praktische dingen allemaal.

Zo ook in het zwembad: geen leuningen.
Tutti hielp mij het bad in en toen redde ik hem van verdrinking. Er is geen ondiep gedeelte.
Dus voor de oudsten en de jongsten is dit geen fijn zwembad.

Ik had 's ochtends, toen we de kamer verlieten, het labeltje aan de deur gehangen dat de kamer schoongemaakt mocht worden.
Toen we om 13.15 uur terugkwamen hing het er nog. De kamer was niet gedaan.

Manlief ging naar beneden en kreeg het aan de stok met de eigenaar, die slecht tegen kritiek kan.
Mevrouw is de vriendelijkheid zelve.

Twee jaar geleden hadden we een vaste tafel in de bar waar we konden eten.
Een halve rondzit: ideaal vanwege de hond.

Nu werd deze tafel ons ontzegd: we moesten verplicht in het restaurant plaatsnemen.
De serveerster begon een vaag verhaal over vlekken op de bekleding.

Het gesprek werd onaangenaam toen bleek dat ze me niet geloofde.
Het eten was slecht!!
Op de bestelde broodplank lagen uitgedroogde afbakbroodjes, die 's ochtends nog op het ontbijtbuffet lagen.
De dure zeetong was oud.
Duur en slecht.

Was er dan niets goed??
Toch wel: het ontbijt.
Kleinzoon is wel vijf keer naar het buffet gelopen en wist niet wat hij moest kiezen.


Sinds Goede Vrijdag zitten we met de hele familie in een vakantiehuis.
Cadzand klinkt Duits. Het hotel klinkt Duits.
De Oosterburen hebben maar liefst twee weken vrij.
Tutti moet dinsdag alweer naar school.

Donderdag zijn we naar dit prachtige natuurgebied (Knokke) geweest: het zwin.

Tutti vond het geweldig en toonde grote interesse voor al wat vliegt, zwemt en fluit.
Het was dat ik om 5.30 uur door hem was wakker gemaakt waardoor ik het na twee uur lopen echt wel gezien had, maar mijn kleinzoon kreeg er geen genoeg van.

Een absolute aanrader!!


Ik keek er weken naar uit: asperges.
Op Goede Vrijdag kon ik terecht in Eede.

Ze waren verrukkelijk.

Geen opmerkingen: