13 juni, 2014

Centenkwestie

 
Bij Aldi loop ik niet graag naar binnen.
Lidl daarentegen vind ik echt een super super.
Maar volgens de consumentenbond verkoopt Aldi de beste vaatwassertabletten voor een lage prijs.
 
Gisteren haalde ik er gemakshalve meteen wat andere boodschappen. Ik moest €12,41 afrekenen en legde €15,40 neer.
De verwachte €3,- kreeg ik niet.
 
Het meisje aan de kassa vroeg of ik één cent bij kon leggen.
 
"Nee, dat kan ik niet. In Nederland zijn centen afgeschaft en als ik het goed heb ligt Zierikzee in Nederland."
 
Een andere kassière ging zich er meteen mee bemoeien.
'Hier bij de Aldi rekenen we met centen.'
 
 
Ik wist niet of ik gelijk had: "Dan is Aldi toch echt onwettelijk bezig."
 
'Ja, maar centen zijn nog steeds wettige betaalmiddelen.'
 
"Zeker, maar in Nederland is nu eenmaal ingesteld dat er naar boven of naar onder wordt afgerond."
 
Enfin, het liep uit op een welles-nietes zonder enig positief resultaat voor de klant - behalve dan dat de bloeddruk van de klant tot gevaarlijke hoogte steeg.
 
Ik sputterde nog wat na:
"Vandaar dat het bij Lidl altijd veel drukker is."
 
Dit vind ik nou typisch een gevalletje voor Kassa.
*****

Geen opmerkingen: