28 juni, 2014

Zaterdag - katerdag

 
 
Een dag die verkeerd begint met een bericht van mijn vriendin B. dat ze vandaag vanuit het revalidatiecentrum in Zierikzee weer vervoerd wordt naar het Dijkzigt.
Zorgwekkend.
 
Ik ga boodschappen doen.
In de Lusthofstraat is markt. Dat komt eens in de ?? maanden voor.
Er hangt een gezellige sfeer in de Kralingse winkelstraat.
 
Ik koop kersen: een pond voor ons en een half pond voor B.
"Ze zijn echt heerlijk," zegt de verkoopster.
Ik moet €15,31 betalen.
Het dringt niet direct tot me door, maar eenmaal bij mijn fiets besluit ik de kersen toch terug te geven.
€15,31. Pfff.
 
Dan naar de buurtsuper, rijst kopen.
Ik betaal €3,21
Terwijl ik hem het geld geef denk ik nog aan de heerlijke kersen.
"Bonnetje?"
'Uh, ja graag.'
Eenmaal bij mijn fiets besluit ik toch de prijs te checken.
"Heb ik het niet goed gedaan," vraagt de weekendkracht.
'Weet ik niet. Volgens mij was het €2,90.'
Hij heeft het eerder gezien dan ik, biedt zijn excuses aan en geeft mij geld terug.
 
Dan naar de Indonesische toko op de Oudedijk.
Ik zie hem niet meer en ga bij de naburige bakker polshoogte nemen.
"Nee, is er niet meer."
 
Ik ploeg op mijn oude fiets verder.......Crooswijk in.
Crooswijk was vroeger een echte Rotterdamse volksbuurt. Daar vond je de beste winkeltjes.
Nu is het een en al  "halal."
 
Ik loop een toko binnen, maar zie meteen dat ze hier geen besengeh verkopen.
"Benthuizerstraat," is het advies.
 
En dus klim ik weer op mijn roestige tweewieler en trap mijzelf naar Rotterdam Noord.
 
Is dat ver??
Ja, dat is ver.
Is het druk op zaterdag in Rotterdam?
Ja, het is druk op zaterdag in Rotterdam.
 
 
Maar ik vind de toko en ben op dat moment blij.

 
Wij "missen" Concert by the sea in Zeeland, maar ik vang een vleugje onvervalste Rotterdamse country tonen op. Blue Grass festival op het Pijnackerplein.

 
Kreunend en steunend zoek ik mijn weg naar huis.
 
"Waar was je nou," is het eerste wat hij vraagt terwijl ik met een handdoek mijn gezicht droogdep.
Ik heb zin hem een dreun te verkopen.
 
Als ik de kookwas uit de machine haal, zie ik tot mijn grote schrik dat daar een dure bh tussen zit.
 
"Zal ik een lekker kopje thee zetten?"
Weer wil ik hem een dreun verkopen, maar ik reageer mijn irritatie af op een pak mergpijpjes.
 *****

Geen opmerkingen: