25 juni, 2014

Gasten

 
We zijn gevlucht uit Zeeland.
Op zich is dat niet vreemd in dit jaargetijde. Zeeland wordt bevolkt door vreemde gasten.
 
Asociale gasten ook.
Voor ons buurhuis parkeren  twee overjarige, opgevoerde Duitse bakbeesten. Van die auto's met allemaal toeters en bellen - het chassis raakt de weg bijna.
Wat eruit komt doet het ergste vermoeden.
 
>>Ik meen de "heren" te herkennen van een eerder bezoek. Toen probeerde ik nog netjes te vragen of het een tandje minder kon.
Tevergeefs, ik werd recht in mijn gezicht uitgelachen en geschoffeerd.<<
 
En inderdaad. Na nog geen uur staat de stereo op volume 30, worden de kratten bier buiten gestapeld en waait er een vette barbecue walm onze kant op..
 
Ik haal mijn wasje binnen en stel voor om dit keer commentaar achterwege te laten, doch direct naar Rotterdam te vertrekken.
 
In Sirjansland koop ik nog wat heerlijke trostomaten bij de kweker.
Ook hier blijkt een onbetrouwbare gast geweest te zijn.
 
 
Onhebbelijke gasten kom je echt niet alleen in de grote stad tegen.
************

Geen opmerkingen: