27 juni, 2014

Contrasten

 
Voor de wedstrijd was dit een hilarische spotprent.
Na de wedstrijd tegen Italië druipt de ironie ervan af.
Er wordt al genoeg over geschreven en gepraat. De meningen over de opgelegde straf zijn verdeeld.
Gelukkig mogen we er allemaal een mening over hebben.
 
In veel landen is dat namelijk niet het geval.
Foto's van standrechtelijke executies, liquidaties, lynchpartijen en stenigingen zal ik u zo vlak voor uw zomerse weekend besparen.
 
Wat ik u niet wil onthouden is onderstaand berichtje dat totaal werd ondergesneeuwd door die Dracula-actie van Suarez.
 
Misschien is zo'n klein berichtje juist wel mooi.
Het heeft iets intiems.
 
Nederland stond zo'n negen maanden geleden op zijn kop toen wéér een vader zijn kinderen vermoordde en vervolgens de hand aan zichzelf sloeg. link
 
Totale verbijstering en woede in september.
Empathie en begrip nu.
 
Ik probeer, wanneer ik zoiets lees, in het brein van de sterveling te kruipen.
Ze was kapot. Haar leven was kapot.
Ze wilde naar haar kinderen.
 
Ik geloof niet, maar ik hoop dat ze haar drie kleintjes nu in haar armen sluit.
 

Geen opmerkingen: