20 september, 2014

Betutteling leidt tot hamsteren


 
Vandaag scoorde ik nog een stofzuiger met een degelijke zuigkracht voor €79,- bij mijn favoriete witgoed winkel - ja, zo'n ouderwetse!! - in Haamstede.
 
Een paar maanden geleden had ik exact dezelfde voor Rotterdam gekocht.
 
Eigenlijk hamster ik, want de oude Miele doet het nog prima.
 
Maar straks mogen de stofzuigers niet zwaarder zijn dan 1600 Watt - en die zijn dan waarschijnlijk ook schofterig duur.
Het heeft, volgens mijnheer Witgoed te Haamstede, nogal wat stof doen opwaaien, want hoe krijgt Bosch/Miele/Philips van 800/900/1000 Watt stof uit een hoogpolig tapijt?
 
Nu belooft Brussel dat de stofzuigers ter compensatie kwalitatief beter zullen worden.
Lots of bullshit waar mijn stofzuiger verstopt van raakt.
 
Ik heb trouwens ook al een flinke hoeveelheid gloeilampen ingeslagen.
Sorry Brussel, maar ik woon niet in een ziekenhuis.
 
U weet inmiddels wel dat ik niet van de EU houd.
Ik haat de betutteling.
 
Van mijn zoon hoorde ik dat hond Tommy
- in land A een tuigje aan moet,
- in land B een geel vest aan moet,
- in land C een muilkorf van het merk "je bijt mij niet" aan moet,
- in land D een muilkorf van het merk "wij haten honden" aan moet,
......................
 
Ik haat de geldverspilling.
Afgelegen dorpen, waar nauwelijks iemand komt, krijgen rotondes en verkeersdrempels.
 
Er is een speciale binnendoorweg aangelegd van Scharendijke via Renesse naar Burgh-Haamstede.
Een prachtige weg. Met Europees geld.
Om de N59/N57 te ontlasten.
 
 
Ik heb die weg twee keer gereden en moest constateren dat ik veel langer onderweg was.
Dus neem ik de veel kortere oude route via de N653 en de N57 weer....
 
...........en ik ben niet de enige.
******

Geen opmerkingen: