17 september, 2014

Herhaling(srecepten)

 
In gebreke:
 
1. Apotheek Kortekade
Recepten waren of niet aangekomen, of niet verwerkt.
 
2. Apotheek Oudedijk
Herhaling 1 + plus: onbeschofte houding, lange wachttijden en pogingen goedkope surrogaten aan te smeren.
 
3. Apotheek Zierikzee
Herhaling van 1
 
4. Apotheek Zierikzee-West
Herhaling van 1.
 
Tijd om weer eens met keiharde, tijdrovende feiten te komen.
 
Maandag:
Ik mail zoals altijd de benodigde recepten naar mijn huisarts.
 
Omdat ik zo vaak voor niets aan het loket sta bel ik tegenwoordig eerst de apotheek om te vragen of de medicijnen klaarliggen.
Omdat er nog een papieren receptje in de la ligt moet ik er naartoe.
 
Dinsdag 15 uur:
"Nee mevrouw - er is geen recept."
 
'Pfff - daar gaan we weer.'
 
Het papieren receptje moet sowieso worden besteld dus spreek ik af om woensdag alles op te halen.
 
Maar eerst bel ik ter plekke de huisarts.
Assistente: "Ik heb de recepten om 11.30 uur gefaxt en een verzendbevestiging gehad."
 
Ik geef mijn telefoon aan de apothekersassistente en laat het ze samen uitvechten.
 
"Okee, ik sta nu voor de fax. Stuur maar!"
 
Het apparaat belt, rinkelt en ratelt. Ze haalt er drie vellen uit en legt ze voor mij neer.
 
'Ja, klopt! Ik kom morgen alles halen. Bent u er dan?'
 
"Nee, ik ben er morgen niet. Maar het komt nu vast goed mevrouw."
 
Daar heb ik een hard hoofd in.
Ik kijk op mijn horloge. Dit heeft me een half uur gekost. Geen tijd voor de boodschappen bij Lidl - ik heb precies tien minuten om bij de fysio in Brou te komen.
 
Woensdag:
"Uhh - nee uw medicijnen zijn niet klaar. Die van mijnheer wel."
 
'Hoe is dat nou mogelijk?! Ik heb er gistenren om tien over drie bij gestaan toen de faxen binnenkwamen.'
 
"Tja, daar weet ik niks van."
 
Ze loopt weg om de bestelling van P. te pakken.
 
"Dat andere moet ik even pakken."
 
De minuten verstrijken.
Ze komt met een groot pak terug.
 
'Ja, dat is het papieren receptje. Maar op de fax stonden naast de recepten van mijn man ook nog vijf recepten voor mij.'
 
Ze kijkt me daas aan.
 
We krijgen niet echt woorden, maar toch ook wel.
 
"Uh, ja maar dat staat niet klaar."
 
Herhaling: 'Mevrouw, die fax is gisteren om tien over drie binnengekomen. Ik stond erbij!'
 
Ik zie dat ze weet dat ze fout zit. Ze ontwijkt mijn blik en besluit weer naar achteren te gaan.
 
Ze komt met armen vol doosjes terug.
 
"Het stond wel klaar, behalve de Prezal - die moest nabesteld worden."
 
Er klopt dus geen ene mallemoer van.
 
Ik wil vragen of ze er een stripje Valium bij wil doen, maar ik schat haar in als iemand met niet heel veel humor-genen.
************

Geen opmerkingen: