05 september, 2014

Democratie of kalifaat?

 
 
Haersma Buma wil(de) niet met Hizb ut Tahrir praten.
Hizb ut Tahrir-voorman Okay Pala wil(de) geen antwoorden geven op de vragen van Jeroen Pauw.
 
Pauw werd witheet, maar moest zich inhouden.
 
Glazen wijn werden van tafel gehaald: uit respect voor voorman Okay Pala van Hizb ut Tahrir.
 
Dan maakte mij witheet.
 
De man kreeg een podium en maakte er dankbaar gebruik van.
Pauw en consorten konden geen vuist maken.
Pala bleef rustig jij-bakken en raakte geen moment van de kook.
 
Ik daarentegen wel. De stoom kwam uit mijn stoel.
Het liefst had ik gezapt.
Maar de situatie is te ernstig. Wegkijken mag niet.
 
Vandaag mogen de columnisten zich uitleven.
Wat mij grote zorgen baart is de verdeeldheid. Ik zie scheurtjes in de eenheid ontstaan.
"Hahaha, ja vrijheid van meningsuiting," lees en hoor ik. Die gaat toch boven alles.
 
Daar maken mensen als Okay Pala geniepig misbruik van.
Zij zaaien verdeeldheid en datzelfde democratisch goed (waar zij zo op tegen zijn) voorziet ze van een platform.
 
Eng, doodeng!
**********

Geen opmerkingen: