09 september, 2014

Volgen

 Zodra El opstaat begint de lol.
Ik ga haar lekker op de hielen zitten. Of liever voor de voeten lopen.
Soms gilt ze wanneer ze haar nek dreigt te breken. Soms gil ik wanneer ze op mijn poot of oor gaat staan.
 
Eerst volg ik haar naar de douche.
Maar ik wil niet nat worden en ga pas naar binnen wanneer de kraan is dichtgedraaid.
Lekker spelen met iets wat me toch weer wordt afgenomen.
Maar met mijn natte poten ga ik lekker toch kris kras door het hele huis.
 
Badkleedjes zijn zo heerlijk zacht.
Laat zij maar lekker haar haar föhnen. Ik lig hier prima.
 
Vervolgens moeten we kleren uitzoeken.
Vrouwtje zeurt altijd dat ze niet weet wat ze aan moet trekken.
Ha fijn. Weer een badkleedje.
Toe maar El, ga rustig verder met de was.
 
Als ze een bammetje gaat smeren valt er altijd wel een kruimel op de grond.
Ha fijn..............de afwasmachine inruimen.
Ben ik dol op.
Waarom mag ik de vaat niet doen?
 
We gaan op stap.
 
Eerst gaan we het baasje afzetten bij de bushalte. Dat is even een verdrietig moment.
 
Daarna laat ik mij van mijn beste kant zien bij een vriendin van El. 
Helaas, daar zijn dieren die nogal kattig zijn - dus mag ik de auto niet uit.
 
El gaat even de supermarkt in, dus neem ik haar plaats in.
Nu ben ik hier de baas.
Maar dat ze me daarop betrapt vind ik minder. Kunt u het zien?
Maar dan..............dan draaien we de (d)rollen even om.
Wandelen op de dijk. Ik ben er dol op.
El volgt Jacky. Jacky, ik dus, volgt sporen en is zelfs spurlaut.

Hè hè - even zitten. Hee, zie ik daar ons huis niet?
 
OOOOOOOh - wat jammer dat ik nu aan de riem zit.
 
Zo, nu is het tijd voor een lekkertje want ik ben heel lief geweest.
 
Waarom roept ze nou "Foei Jacky"???
*****

Geen opmerkingen: