14 september, 2014

Heerlijke hammen, kwartels en kazen, maar een toetje dat stinkt.


 
Een vriendin nodigde mij uit mee te gaan naar de ISPC/Hanos in Breda.
Dat was volop genieten.
 
Toen we onze boodschappen aan het inpakken waren reed er een zwarte bolide met Zwitsers kenteken over het parkeerterrein onze kant op.
 
Een jonge man (dertiger schat ik) deed zijn raam open en sprak mij aan.
 
Of ik bekend was in deze omgeving.
In eerste instantie dacht ik dat hij de weg kwijt was dus vroeg ik aan vriendin of zij bekend was in Breda.
 
Toen begon de man een verhaal waar mijn antenne direct op reageerde met het signaal OPLICHTER.
 
Hij zei naar een beurs in Breda te zijn geweest. Hij had nog wat pannen en messen van het dure merk Solingen over die hij liever niet mee terugnam naar Zwitserland vanwege invoerrechten.
 
Ik deed meteen een stap terug en wilde weg, maar vriendin ging toch met de man in gesprek.
 
Eenmaal thuis ben ik gaan zoeken en kassa! Ik vond meerdere overeenkomstige verhalen.
 
Deze lijkt sprekend:
 
Een buitenkansje, dachten Lobke van Eijk en haar vriend, toen ze geparkeerd stonden bij de Ikea in hun woonplaats Haarlem.
Haar vriend laadde de aankopen in, toen een zilvergrijze Mercedes, met Duits kenteken, naast hen stopte. "De bestuurder zei dat hij naar een beurs in de RAI was geweest en terugreed naar Duitsland, maar nog één messenset en één pannenset over had.
Hij vond het jammer om die mee te nemen naar Duitsland en als we de btw zouden betalen, dan kregen we die spullen. Nou, toevallig waren we net op zoek naar een pannenset, dus dat trof."
 
etc
 
Blij dat ik een gezond verstand heb met een goede dosis achterdocht.
********

Geen opmerkingen: