10 maart, 2018

Het laatste referendum


Het duizelt me wanneer ik de kandidatenlijst voor de komende verkiezingen open.
Ik zoek naar bekende namen en herken er maar één.
Jezus.

Er is ook een referendum.
Een stel provo's anno 2018 wil geen "Sleepwet."

Zij stellen prijs op hun privacy.

Ik ook.
Maar wat heb ik aan privacy als het niet veilig is?

De AIVD heeft een goede naam. Er wordt onzichtbaar hard aan onze veiligheid gewerkt.

Ik heb niets te verbergen en heb niets tegen die Sleepwet. 

Ik koop online.
Ik boek online hotels en restaurants. 
Ik ben actief op Facebook en soms op Twitter.
Ik heb betaalkaarten.
Ik vlieg jaarlijks naar de VS en moet dan vooraf online een ESTA-formulier invullen (u wilt niet weten wat de Amerikanen allemaal vragen - lak aan privacy).
Ik maak van meerdere apps en programma's gebruik.
.......

Hoe zit dat met al die activisten?

Zodra ik iets heb gekocht of geboekt word ik overladen met reclames op plaatsen waarvan ik denk "hoe weten ze dat in godsnaam??"

Een "spamreferendum," daar ben ik voor!

Maar die komt er nooit. Dit is het laatste referendum.

Het klinkt, heel toepasselijk zo vlak voor Pasen, als het laatste avondmaal.

"Jezus Leeft."
****

Geen opmerkingen: