23 maart, 2018

Kierewiet


Het ging om aandacht voor wiet.

Iemand in 's lands huis der democratie deed een zelfmoordpoging. 
Het kwam bij mij over als een "ludieke" actie, die een aantal kamerleden de stuipen op lijf joeg.

Mensen die echt zelfmoord (willen) plegen doen dat in de anonimiteit. 
Ze willen niet gered worden. Ze willen dood.

Deze persoon wilde aandacht.
Hij wilde niet dood.

Aandacht kreeg hij.
Bij Pauw zat zijn maatje, die nogmaals een oproep deed wiet vrij te verklaren.

Het maakte mij razend.

Oké, ook ik schenk er aandacht aan - maar dan zonder enig erbarmen voor deze aandachttrekker.

Zelfmoord is gruwelijk. Vooral voor de nabestaanden.
Ik keur het niet af. Simpelweg omdat ik niet weet wat mensen ertoe beweegt de stap naar de dood te nemen. 

Laat het voorval in de Tweede Kamer geen vervolg krijgen.
*****

Geen opmerkingen: