31 maart, 2018

Panne-koeken


Probeer dit koolhydraatarme recept niet!!!

Ik ben dol op pannenkoeken. 
Mijn vader bakte op zaterdag voor de hele straat. Hij was echt fantastisch.

Later, toen ze naast een melkveehouder kwamen te wonen in de Hoeksche Waard, bakte hij regelmatig biestpannenkoeken.
Zoiets heerlijks! Maar enorme caloriebommen. 

Op het internet zag ik dit recept dat me aan buttermilk pancakes deed denken.
Amandelmeel, Griekse yoghurt, eieren en karnemelk.

Het smaakte meer naar geschifte roerei. En zo zag het er ook uit.

Ik eet, in tegenstelling tot gebruikelijk, geen vette en volle producten. Dat heeft zowel met mijn cholesterol als met mijn gal (die ik niet meer heb) te maken.

 

De karnemelk heb ik uit laten lekken en daar maak ik een dessert met vruchten van. 

En nu op zoek naar de perfecte koolhydraatarme pannenkoek.
****

Geen opmerkingen: