22 februari, 2019

BLIJdorp


Met zoon (die een familie abonnement heeft) en kleinzoon bezochten wij de Rotterdamse diergaarde.

Ik denk dat ik daar dertig jaar geleden voor het laatst met zoonlief en neefjes ben geweest.
Het werd een gedenkwaardige dag want een iets te opdringerig kind dat naast ons stond werd ondergespuugd door een lama. Mijn slimme neefje (die in Abu Dhabi woonde) had ons daar al voor gewaarschuwd.

Wat is er in die jaren veel veranderd en vooral bijgebouwd.
Het park ziet er echt fantastisch uit.

Zelfs op deze zonnige maandag waren er vrij veel bezoekers.
Entree is prijzig. Maar wil je echt alles zien, dan moet je daar echt een hele dag voor uittrekken.

FOTOALBUM



Wij lieten ons rondleiden door zoonlief, die als een ervaren gids veel wist te vertellen.
Onder andere over deze olifant die niet bij het vrouwtje en de kleintjes mag. Heel verdrietig stond hij bij de deur.


Een andere gedenkwaardige dag uit een minder ver verleden was de dag dat BOKITO een iets te opdringerige vrouw aanviel.
Ik weet nog precies waar wij waren toen we dat nieuws vernamen. Op een terras in Quartier Latin.

Nu zag ik hem in levende lijve. Hij trok veel bekijks.
Ik verschool mij achter mijn filmcamera en dacht zo zijn aandacht niet te trekken. Zelfs Bokito's eigen familie bleef op gepaste afstand.

De mensen om mij heen hielden ook even de adem in toen hij zijn neus tegen het raam drukte.

Meteen was de hele ruit beslagen waarmee hij duidelijk aangaf

"Einde show."
****

Geen opmerkingen: