13 februari, 2019

Het is 2021


Mijnheer Agé zit bij de hematoloog voor controle.
Hij is moe en zijn bloedbeeld geeft aan hoe dat komt.

"Toch mooi dat het bijna 10 jaar geleden is dat u de eerste chemo kreeg, mijnheer Agé."

'Ja, daar heb ik lang op kunnen teren doc.'

"Nu nemen de foute leuco's helaas het bloedbeeld weer over."

'Nou, dan geeft u me toch dat nieuwe middel waar u het twee jaar geleden over had?'

"Uhhh mijnheer Agé tja.......hoe moet ik dat nu zeggen."

'Is dat middel niet voorradig? Word ik dupe van de Brexit?'

"Neen, mijnheer Agé..........het is uw leeftijd."

'Mijn leeftijd???????'

"U bent 71 jaar."

'Nou en?'

"Deze medicatie heeft bijwerkingen. Misselijkheid. Moeheid."

'Die bijwerkingen kon ik de vorige keer goed aan. En daartegenover staat dat ik weer tien of meer jaar vooruit kan? Medicijnen hebben toch altijd bijwerkingen?'

Doc knikt.

"Ja, en u staat nog met gezonde benen en een heldere geest in het leven. Maar toch..."

'Het is de politiek hè doc? Die linkse jonkvrouw, die zegt tot 70 en niet verder.'

"Uhhh - ja. En u draagt nu ook een bril zie ik. Daar moet ik een notitie van maken."

'Maar ik mag nog wel autorijden. Pas op mijn vijfenzeventigste moet ik gekeurd worden.'

"Nou, dat gaat u niet halen mijnheer."

'Ik wil reizen, ik wil drinken, ik wil eten, ik wil mijn kleinzoon zien opgroeien, ik wil boos zijn, ik wil liefhebben, ik wil golfen, ik wil genieten.......
Doc, ik wil godverdomme leven!!'

"Toe nou mijnheer Agé, u mag niet vloeken."

'Van wie niet?'

"Van de politiek - SGP."

Mijnheer Agé veert op en laat een enorme wind.

Doc kijkt verschrikt op.

'Ja doc, ik vervuil het milieu met mijn eigen CO2. Mag ook niet van de politiek.'

Doc zet een mondkapje op en trekt steriele handschoenen aan.

Ze loopt naar de deur.

"Zo!! Wij zijn uitgepraat en u ben uitbehandeld mijnheer Agé."

-----

De stem van de freule roept me wakker:

Dit is gekkenwerk!!
****

Geen opmerkingen: