06 februari, 2019

De weergoden nodigen uit tot vakantieplannen maken



Hij is er nog niet.
Maart is de planning en aangezien het een Britse caravan is zou dat op de nipper zijn.
Laat die verdomde Brexit nou geen roet in onze plannen gooien.

We verzamelen ondertussen spullen.
Ik surf alle websites af om prijzen te vergelijken aangezien die nogal verschillen.


De tafel is bezaaid met routekaarten en gidsen.
Wij hebben geen GPS in de auto. Ik heb de kaart op mijn schoot en weet zo veel beter waar ik ben en wat er om mij heen gebeurt.

"Neem de SSS3045 maar eens schat, daar bij de school naar rechts."

ACSI geeft enorme kortingen en als ik twee maanden weg wil, mag ik alleen campings uit de gidsen halen.
We hebben ons voorgenomen niet langer dan 4 à 5 uur per dag te rijden. Dat is echt het maximum.

Niet dat ik iets boek.
We gaan in het voorseizoen dus kunnen risico's nemen.

Maar de route wordt uitgestippeld en de campings uitgezocht.
Nou ja, nog niet helemaal. 
We zijn er namelijk nog niet uit.


Tot het Meer van Trasimeno staat de route (3 weken) vast.
We zitten dan vlakbij Perugia. 


Ik wil graag door naar de laars: Puglia.
Bij Donner kocht ik kaarten van Umbrië, Abruzzo en Puglia.
Nu blijf ik in Abruzzo steken. Het schijnt er prachtig te zijn en minder populair bij toeristen.

De Adriatische kust moet zeer de moeite waard zijn, maar ook het nationaal park met de twee hoogste toppen van de Apennijnen en tal van meertjes spreekt mij zeer aan. De bruine beren daarentegen hoop ik niet tegen te komen.

Maar gaan we vandaaruit naar Rome (wat manlief wil) of naar Puglia???

Kiezen we voor Rome, dan moet ik een camping zoeken dat een uur van de stadgrens ligt, met een goede treinverbinding.
We boeken dan twee nachten een hotel in Rome.
In dat geval zou ik ook dolgraag Pompeï willen bezoeken.

Ik noteer alle opties.
Plannen maken is heerlijk. Je leert zó veel.

Italië is één groot museum. Al die verborgen schatten.


Mocht u zich afvragen wat een BlaBlaCar is???
Carpoolen.

Die Italianen gedragen zich gek, maar ze zijn het niet.
*****

2 opmerkingen:

Jacqueline zei

Bij toeval op uw Blog.
Wat leuk dat ik kan meegenieten van de vacantie plannen.
Ik ben 83 en blijf thuis.
Rome.....doen.
Pompeï.....doen.
Onvergetelijk.
Veel succes, Jacqueline uit Brabant.

Ellen zei

Dank u voor de enthousiaste reactie Jacqueline en welkom op mijn blog.
Het is een allegaartje waar ik nu al weer bijna 13 jaar regelmatig aan werk. Een trouwe lezersschare volgt me en dat is leuk.

Ik hoop u nog vaker wat leesplezier te geven.


Hartelijks,
Ellen