19 februari, 2019

Hoofdbrekens


Deze foto maakte ik afgelopen zaterdag. Het toont mooi het verschil tussen de zaterdag  -en dinsdagmarkt.

Op dinsdag wordt er minder genuttigd. Het is een markt waar men noodzakelijke boodschappen doet.

Ik ook.
Na de notenbar moest ik op zoek naar een hoofdkussen.

Dat lukte: voor €5,- kocht ik een kussen die ik op wenselijke dikte kan brengen.

Als laatste was de bloemenman aan de beurt.
Daarna wilde ik de boodschappen even herschikken in mijn tassen en moest ik mijn ov-pasje pakken.
Dat deed ik op de bank waar zaterdag geen plek meer vrij was.

Met de metro reed ik terug naar het Mariniersmonument, alwaar de auto stond.
Toen ik de tassen in de auto zette realiseerde ik me dat er iets miste.

Het kussen.

Teruggaan?
Had dat zin?
Waar had ik hem gelaten? 
Bij de bloemenman? O ja, die bank...

Ik liep terug naar de metro, twijfelend of ik de auto wel op slot had gedaan.
De metro kwam aanrijden toen ik het perron opliep.

Binnen vijf minuten stond ik weer bij de bloemenman.
Geen kussen.

Ik liep naar de bank en zag in de verte al iets wits wat ik herkende.
Geloof het of niet........de tranen schoten in mijn ogen.

"Daar is ie," riep ik alsof ik mijn kleinkind zag.
Twee dames, die van een frietje zaten te genieten, keken me verbaasd aan.

Kon me niets schelen.

Het ging mij eigenlijk ook niet om dat kussen.

Het feit dat dit niet de eerste keer was dat ik ergens iets liet staan -of liggen en dat ik het altijd weer terugvond maakte me blij.

Zo slecht is onze stad dus................................NIET!!!


Geen opmerkingen: