21 maart, 2019

Bekentenis


Er zijn mensen die niet precies weten wat het Waterschap doet.

Nou, ik weet in ieder geval wat ze niet doen.

Deze levensgevaarlijke situatie duurt nu al jaren. Een paar geurpalen houden de konijnenplaag niet tegen.
Het is schandalig dat dit probleem niet grondig wordt aangepakt.


U heeft gisteren gestemd.
Voor Proviciale Staten -en Waterschap.

Mijn eerste bekentenis:
Ik heb niet gestemd.
Erg hè?!

Ja, dat vind ik zelf ook. 
Laat ik u een kijkje in mijn ziel geven, want heus - het geweten knaagt.

Bekentenis twee:
Ik zou op Forum voor Democratie hebben gestemd. 
Maar ik durfde niet. Het is nog een stap te ver.

De plannen voor Nederland spreken mij aan: 
het terugkrijgen van de Nederlandse cultuur, gematigd immigratiebeleid, kritischer naar Brussel kijken, geen lastenverzwaring voor de burger,.......(feitelijk het verkiezingsprogramma waar ooit de VVD de verkiezingen mee inging).
Ze zijn gematigder dan de (eentonige) PVV, maar ik vind Wilders veel sympatieker dan Baudet.

Mijn VVD bestaat niet meer. De laatste jaren hangen er alleen maar schandalen aan de partij en ook Rutte met die eeuwige positiviteit begint mij tegen te staan.

Ik stond voor hetzelfde dilemma als in 2002. Toen kleurde ik een VVD-vakje rood terwijl ik eigenlijk op de Pim Fortuyn wilde stemmen.
Voor mijn gevoel was dat ook toen een stap te ver. 
Achteraf was ik blij. Het werd een puinhoop.

Maar ik ben wel op Leefbaar Rotterdam gaan stemmen, een partij die Rotterdam ten goede veranderd heeft.

FvD heeft gisteren gewonnen, en hoe!!
Ik hoop dat ze het goed gaan doen.

Nog even over de uitzending van de staatsomroep - NPO.
Wat werd het een ongelooflijk slechte avond!!

Uitslagen??
Neen, ik heb de hele avond naar exit polls zitten kijken.
De VVD zou de grootste blijven.

Toen de echte uitslagen binnenkwamen kapte de NOS ermee.
Vanmorgen werd ik wakker en hoorde dat FvD de grootste partij in de Eerste Kamer is geworden.

In DWDD was de kijker met grote drang opgeroepen vooral (niet rechts) te gaan stemmen.
Het werd één grote anti-FvD uitzending. En daar zullen Baudet -en consorten Matthijs van Nieuwkerk nu erg dankbaar voor zijn.

Ook de politici konden het (evenals in voorgaande jaren met Fortuyn en Wilders) deze verkiezingen weer niet laten: 
en masse werd de aanval op Thierry Baudet geopend die daar alleen maar garen bij spon.

Ik ben heel benieuwd naar DWDD vanavond.
******

Geen opmerkingen: