14 maart, 2019

Rijdend paleis voor een prikkie


Thee uit plastic koppen is niet lekker.
Dat geldt ook voor koffie. En voor ons borreltje.

In onze vorige caravans hadden we stenen koppen.
Als ik het mij goed herinner kwamen ze uit het kantoor van mijn vader.


Ik ging op zoek naar lichte theeglazen.
Bovenstaande kost bij de Hema €2,50 en dat vond ik te duur.

Blokker was nog duurder en Action verkocht ze niet.

Op naar de kringloopwinkel op de Mariniersweg: Piekfijn.
De naam kon niet treffender gekozen.

Het bracht een glimlach op mijn gezicht toen ik door de uitstalling liep: ik moest onbewust aan Frank en Rogier denken.


Al snuffelend kwam ik glazen uit mijn jeugd tegen, zoals dit Bols-glas.
Mijn tante en oom hadden die in huis. Ze vulden het met gin en tonic.
Sweet memories. 


Ik slaagde.
Vier thee/koffieglazen (exact dezelfde als van de Hema) + vier borrelglaasjes voor €2,50.

Lang leve de kringloopwinkel. Jammer dat ik er vaak te laat aan denk.

Cheers!!
****

Geen opmerkingen: