12 maart, 2019

Ik word ook steeds EU-sceptischer.



De datum van vertrek nadert met rasse schreden.
De heenreis is uitgestippeld. De campings zijn uitgezocht. We houden ons aan deze route, maar of we hem helemaal uitrijden valt nog te bezien. Als we het ergens fantastisch hebben, dan blijven we.

Ik ben druk met de voorbereidingen bezig.
De reiskoorts loopt op.


Vandaag was ik in de ANWB-winkel voor een Zwitserland vignet.
Nou, het moesten er dus twee zijn vanwege de caravan.
Kassa ping: €67,10 (incl. ANWB korting)


De ANWB-mevrouw had weinig te doen en dus nam ze de tijd voor me.


"Dit is verplicht in verschillende Europese landen. Waar gaat u naartoe?"

'Naar Italië, via Frankrijk.'

"Heeft u een alcoholtest in de auto?"

'O, ja daar heb ik over gehoord. Neen dat hebben we niet.'


Dankzij de ANWB-mevrouw ligt het nu wel in het dasboardkastje.
Ze schreef nog iets op een papiertje. Je mag in Italië niet zomaar alle steden inrijden.

'Maar wij hebben een splinternieuwe auto!'

"Dan nog...."


Al die verschillende regels, het is om gek van te worden.

Zo is een disselslot (zodat je caravan niet gestolen kan worden) in Nederland verboden.
Zodra we de grens over zijn mogen we hem erop zetten.


Dankzij de ANWB folder kwam ik op het idee om een tolbadge aan te schaffen.

Dan zijn we van dat ellendige manoeuvreren in die smalle poortjes af. 
Blijkbaar had manlief daar ook over zitten piekeren. Hoe moet dat met een gevaarte van 7.35 meter achter je??

"Goed idee, El. Dat was namelijk wel een hoofdbreken."


Hoofdbrekens zullen we onderweg nog genoeg krijgen.
****

Geen opmerkingen: