23 juni, 2019

Verkeer


Leenscooters, kent u die uitdrukking?

Zo noem ik ze, beste lezers en ik zie ze tegenwoordig meer dan leenfietsen.

Op leenfietsen rijden buitenlandse studenten die in hun eigen land nog nooit op een fiets hebben gezeten. Ook weten ze de weg niet in onze wereldstad.
Ze vormen een groot gevaar voor zichzelf en voor ons.

Maar die leenscooters zijn nog een tandje erger.
Ze weten niet waar ze moeten rijden en ze dragen geen helm.

De auto neem ik in de stad niet meer. Ik heb ogen in mijn achterhoofd en in mijn beide oren nodig.
Want ook al houd ik mij keurig aan de regels en rijd ik stapvoets: wanneer er iets gebeurt pakken ze mij.

Nu ik toch op deze warme dag in een afgesloten, geblindeerde kamer met twee ventilatoren op mij gericht mijn gal zit te spuwen kan deze er ook nog wel even bij.

Nou ja, het is iets waar u misschien ook mee te maken heeft.

Je rijdt op de snelweg (120 km)  en de radio staat aan.
Het is 4.59 uur en je wilt het nieuws + verkeersinformatie horen.

Dan gaat ineens een telefoon.
Je schrikt. Het is niet het toontje van jouw telefoon, maar toch ga je zoeken.

Het blijkt een reclame op de radio.

Nog erger wordt het wanneer er plotseling een bzzzz klinkt.
Want dat doet jouw telefoon namelijk wel.

Geen telefoon in de auto?
Dan ook niet op de radio!!
***

Geen opmerkingen: