02 september, 2019

"Aai aai" in Blijdorp



"Hebben jullie zin om mee naar Blijdorp te gaan?"

Waarschijnlijk is dit de laatste mooie dag van de week en een uitstapje met onze zoon en kleinzoon laten we ons niet afnemen, dus..............
op naar Blijdorp.

Van verre horen we "Opa!!"
De woordenschat van het bijna tweejarige ventje is nog minimaal, maar volgens zijn trotse opa kent hij het belangrijkste woord wel.

Het is een heerlijke middag in een boeiend leuke dierentuin.

Fijn om veel ouders met kinderen te zien. Maar ook grootouders die hun handen vol hebben aan een kleinzoon die op een driewieler capriolen uithaalt terwijl een peuter uit de kinderwagen dreigt te vallen.

Onze Mop loopt aan de hand van zijn opa en geniet zicht -en hoorbaar en wij genieten vooral van hem.

"Aai Aai."

Dat geldt voor alles dat vier poten heeft.
Ook onze Jacky.

En opa maar sterke verhalen vertellen waar Mop beleefd "ja ja" op zegt.


Ik betrap mijzelf erop dat ik me lichtelijk seniel gedraag wanneer ik "Hallo mijnheer de uil" ga zingen bij deze kooi - maar Mop negeert mijn gezang en laat met "daajin" weten dat we door moeten.


Bij de apen zitten we wat langer en ineens heeft hij mijn fototoestel in de gaten.

De apen zijn niet meer aantrekkelijk. Mijn camera daarentegen wel.

Ik hou het toestel vast en wijs Mop het knopje aan waar hij op moet drukken (geloof me - daar is hij heel goed in).
Hij hoort duidelijk klik en glundert. En ik geniet van zijn plezier.

Achter mij zucht zijn vader.


Geen opmerkingen: