28 augustus, 2019

De cijfers


De laatste etappe was een lange en een met wat oponthoud.
Daar kon zelfs een Mc. Laren niets mee.

We namen weer de Westerscheldetunnel. In kilometers om, maar bij Antwerpen stond het muurvast en in Nederland schoten wij tenminste op.

Mijn Peu'tje stond in de caravanstalling.............met een lege accu.
Dat was gelukkig snel opgelost.


Inmiddels zijn we twee dagen thuis en alleen nog mijn nachtelijke desorientatie (ik denk dat ik in de caravan lig en moet eerst goed wakker worden voordat ik mijn bed uitstap) herinnert me aan die overheerlijke tijd in het VK.

Ook onze wereld draait inmiddels door. We zijn weer een radertje in de tijdmachine.

Maar waar stond het zout en hoe werkt dit fornuis?
Een afwasmachine????? Ik stond al met een fles Dreft in mijn handen.
Wennen.

Kleinkind geknuffeld, gegolfd, agenda gevuld met afspraken bij artsen en garages, nieuwe bank uitgezocht en verbouwing kortgesloten met parketmijnheer, Peu'tje vol boodschappen geladen, gewassen, gewassen, gewassen, stomerij, telefonades, nieuwe telefoon.........
......hier stop ik even voor een uitleg.

>>>>Vlak voor onze vakantie had ik een nieuwe Samsumg gekocht bij Coolblue. Een prima toestel waar ik snel aan gewend was.

In Schotland liep hij vast. Ik kon geen pincode meer intoetsen. 
Een handige knul op de camping in Morvich hielp me uit de brand (Had ik toen maar Coolblue gebeld, maar we zaten met slechte ontvangst en hij deed het weer).

Op de camping in Frankrijk, dus afgelopen zaterdag, zat hij weer muurvast.

Gisteren zat ik om half elf bij Coolblue. Lange wachttijden bij de servicebalie.
Na een uur was ik aan de beurt.

De terugbrengtermijn van 30 dagen was natuurlijk verstreken. Mijn toestel moest ter reparatie opgestuurd worden.
Jakkes. Zat ik EN zonder, EN ik kreeg een versleuteld apparaat terug.
Zij deed alleen haar werk en hield zich aan de regels.

Ik vroeg haar de manager erbij te halen zodat ik kon uitleggen dat ik met geen mogelijkheid in staat was eerder te komen.
Ze was gewillig (zag ook wel dat wij goede klanten waren) en liet me tien minuten wachten, maar kwam met een positief antwoord terug.
Een uitzondering: de baas maakte in dit geval een uitzondering. Maar de volgende keer....

"Maar waar was u dan?"
Ik leidde haar naar mijn blog: het bewijs dat we inderdaad heel lang weg zijn geweest.

"Kijk, en dat is de plek in Schotland waar we waren op het moment dat Samsung bye bye zei."

Ze leek opgelucht dat ik mijn verhaal beeldend kon onderbouwen.

Hulde wederom voor Coolblue.

Een tijdrovende en zenuwslopende bezigheid - maar succesvol.<<<<

Om half een (ja, twee uur later) kon ik de hond uitlaten en mij naar de caravan snellen om die nog verder te ontruimen.

Nu zit ik al een halve dag achter de computer.
Alle campings verdienen een review op hun site en die geef ik graag.

En de cijfers?
Hier komen ze (excursies, etentjes, boodschappen e.d. niet genoteerd)

Kosten campings (incl. Kortgene) - 56 dagen
€1539,21
Gemiddeld: €27,48

Tanken:
€953,58

Afstanden (zonder excursies!!!!)
3637 km.

We plannen nog wat in het najaar.
*****

Geen opmerkingen: