16 oktober, 2019

Een knul met talent


Een ongewoon blogje. Zeker voor mij, maar het moet me van 't hart.

Matthijs de Ligt is veel in het nieuws.
Een knul met talent die op zijn negentiende werd verkocht door Ajax aan Juventus.
Juventus is een club met een andere cultuur dan Ajax.

Zijn twee jaar oudere maatje Frenkie de Jong ging naar Barcelona, met zijn vriendin.

Matthijs maakt de verwachting vooralsnog niet waar (niet bij Juventus, noch bij Oranje) en niemand begrijpt waar dat aan ligt.
Ik heb met mijn bejaarde verstand een vermoeden.

Een knul met twee gouden benen gaat naar een land waar ze een taal spreken die hij niet machtig is.
Hij verlaat familie, vrienden en zijn geliefde: Annekee Molenaar - juist ja de dochter van....

Voormalig voetballer -en advocaat Keje Molenaar, voor wie ik een zwak heb, kent de voetbalwereld.
Zijn dochter is net aan een studie rechten begonnen.

Matthijs mist dus de nodige warmte en gezelligheid.
Hij kan zijn verhaal alleen via facetime kwijt.

En zit het in het koppie niet helemaal lekker, dan bladderen die gouden benen ook snel af.

Frenkie komt in Barcelona na een wedstrijd of de training altijd "thuis."
Zijn potje wordt gekookt. Hij kan zijn hart luchten en krijgt een knuffel.

Matthijs zit niet goed in zijn vel.
Hij is onzeker. Je ziet het.

Met zijn ziel onder zijn arm telt hij zijn miljoenen.
*****

Geen opmerkingen: