26 oktober, 2019

Luxe buurtsuper


Van Yperen is alweer ruim vier jaar weg uit de Voorschoterlaan. 
Na 51 jaar werden mijnheer en mevrouw Van Yperen weggeconcurreerd door nieuwkomers Aldi, Albert Heijn, Hema en een bio-supermarkt.

In onze "Kralingse tijd" kwam ik regelmatig in de gezellige buurtsuper, maar grote inkopen deed ik er niet. Ik wilde mijn gezicht laten zien en maakte altijd een praatje, voornamelijk over de goede oude tijd, met de eigenaars.

Maar toen de winkelpromenade in de Lusthofstraat klaar was verloor Van Yperen in een half jaar tijd 2200 klanten (van 6000 naar 3800). Het tij was niet meer te keren.

Ook hun zoon zag er geen toekomst in en dus werd de boel verkocht. Na een gigantische verbouwing, trok Spar erin.

  
Maar ook voor deze supermarkt is het moeilijk. De mensen die met de metro reizen doen er een snelle boodschap. De oudere Kralinger, die slecht ter been is, kan boodschappen thuis laten bezorgen.


Vandaag was ik er even (Spar verkoopt namelijk vellen vetvrij papier die precies op het ovenrooster passen).

Ik keek mijn ogen uit.

Wat een luxe winkel! Wat een gevarieerd, goed doordacht assortiment - ja zelfs de echte Nespresso cups - voor zo'n betrekkelijk kleine winkel.

En.......heerlijke speculaas stroopwafels, een december specialiteit.
*****

Geen opmerkingen: